Orkeslös

Hallå!

Snart är det fredag, och jag håller på att längta ihjäl mig. Är så less på allt som har med skola att göra just nu, men det ger sig väl. Är rätt död idag, somnade på soffan framför The Vampire Diaries (som jag för övrigt är helt såld på) och vaknade kl 6 när Jonas väckarklocka ringde.

Hemma idag, bokat tid på Vårdcentralen och måste kolla blodvärdet igen. Känns som att min järnnivå är nere på typ noll, har verkligen ingen ork att göra något och är så trött hela tiden. Somnar så fort jag blundar, i princip. Så jag lever på kaffe just nu, för att orka med vardagen.

Provade ett nytt bett igår, och det gick sådär. Tror inte att det var pga av bettet utan snarare att V hade en dålig dag, så jag ska ge det en chans till. Det är ett smalt 2-delat "travbett" med väldigt små bettringar, såhär ser det ut:


Någon som har bra eller dåliga erfarenheter av detta bettet? Om det känns bra idag så köper jag ett, V rids på tvådelat, tredelat och pelham (ca. en gång i veckan) för tillfället.

Kommentarer
Postat av: Åsa

Hej!

Jag hade min häst i samma stall som din stod när Li hade henne, då visserligen ute på foder. Kul att se henne! :) Det bettet du beskriver/visar ser ut som ett uppkäksbett och är avsett för att hålla upp/stötta hästens huvud i trav. Det är alltså inte avsett för vanlig ridning. Bettringarna är så små så risken skulle bli att du drar bettet genom munnen på henne. Dessutom skulle det blir ohyggligt skarpt. Nu har jag inte hunnit läsa så mkt av din blogg så jag vet inte vad problemet är, ville mest tipsa om detta. Och tänk på att rida med ett nytt bett i ett par veckor, så hon får en chans att vänja sig vid det. Mvh /Åsa

2012-01-24 @ 17:08:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0