Dags för sängen

Hej

Ska precis kolla på ett avsnitt av Vampire Diaries innan jag går och lägger mig, är verkligen dö trött. Villa bus vilade idag och igår, ska rida ut imorgon med Andrea.

Red hennes foderhäst Ramses för några dagar sedan, det är en Trakehner valack på 4 år, 178 i mkh (en av de största jag suttit på). Rätt så grön i ridningen. Trodde att jag skulle känna mig som en liten skit där uppe men jag har så långa ben så det gick an. Super mysig häst att rida, väldigt trevlig! Lite osäker på skänkeln men det kommer, hoppas att jag får chansen att rida honom fler gånger.

Jag och Anna har startat igång ett super roligt projekt i skolan idag föresten! Om ridsport förstås. Mer om det imorgon! ;)

  • Kommer upp en ny kategori som heter "Dagens Vill Ha" på bloggen ikväll, precis som rubriken så kommer jag alltså lägga upp saker som jag vill ha, en gång om dagen. Här kommer ni även att hitta tips på snygga outfits, mode inom ridsporten (mest dressyr), allmänna tips osv.
Sov gott allihopa!









Kommentarer
Postat av: Andrea

Bortsett från att han är en Mecklenburgare så var det rätt :D

Dessutom kommer du ju få rida ihjäl dig nu framöver när jag har handen i gips ;)

Tusen tack för hjälpen igår dessutom, hade inte gått alls utan dig :)

2012-01-26 @ 15:31:54
Postat av: Q med ridtravare i fokus!

sv:enligt min vän som är ombud på ett försäkringsbolag så stämmer det inte att man måste ha grimma på hästen i hagen utan det det kan komma att avgöras i varje enskilt fall om försäkringstagaren har rätt till ersättning eller inte.

Man kan tex nekas ersättning om man har dåliga staket och hästen rymmer.Då beror det inte på om den har grimma på eller ej utan att försäkringstagaren agerat oansvarigt genom att hålla hästen bakom dåliga staket och därför nekas ersättning.



Eller ett annat läge där hästen rymt flera ggr och är svågfångad bör den ha grimma på sig.Bevisbördan ligger förvisso oftast på försäkeringstagaren hur det är i det enskilda fallet.Man kan också bli utan ersättning om hästen skadar sig på grimman i hagen.tex om man använder nylongrimma tex som ger värre skador än läder då kan man antaga att försäkringstagaren agerat oaktsamt och ersättning uteblir det samma gäller om hästen fastnar med sin grimma i hagen pga att den var illa tillpassad eller dyl eller att det finns saker som hästen kan fastna i typ grenar eller dyl. Det hela handlar alltså om att man som försäkringstagare i varje enskilt fall förebyggt och undanröjt eventuella risker för hästen.



Hur det än är tror jag att man gör klokt i att prata med sitt eget försäkringsbolag för att ta reda på vad som gäller .Jag väntar på svar från mitt då jag mailade dem om detta i går.Ska bli intressant att se vad de säger.

mvh/Q

2012-01-27 @ 01:56:04
URL: http://qodrofenia.bloggplatsen.se/
Postat av: Anonym

Fin blogg, gillar headern starkt! :D

2012-01-29 @ 09:37:43
Postat av: Victoria

Fin blogg, gillar headern starkt! :D



2012-01-29 @ 09:37:58
URL: http://aegir.blogg.se/
Postat av: Q med ridtravare i fokus!

sv:jag har också folksam och har mailat dem Och fick detta svar =)

http://qodrofenia.bloggplatsen.se/2012/01/27/7189606-grimma-i-hagen-och-forsakring/

mvh/Q

2012-01-29 @ 17:09:59
URL: http://qodrofenia.bloggplatsen.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0