Trött & Sliten


Hejsan!, har precis tagit en lång dusch och rensat sinnet. Så skönt, sitter i soffan och kollar på ridsport just nu. Ska ta min medecin sen blir det sängen för mig, är så grymt trött. Blir ingen skola på förmiddagen för jag ska till vårdcentralen och ta nya blodprover för att kolla om mitt blodvärde höjts, ska tillbaka dit igen om 2 veckor. Skulle ha brännboll på skolan imorrn egentligen, så det är jag ju rätt glad att slippa faktiskt.

Red ut en sväng med Sandra idag, vart en tur i skogen sen runt sjön och hem igen. Villa var väldigt stark och jobbig idag, vet inte riktigt vad det var med henne. Travade och gjorde någon galoppfattning men kände att det inte var värt att bråka med henne. Hon var inte på humör idag helt enkelt, inte jag heller för den delen. Blir så irriterad när hon bara hänger i bettet och totalt ignorerar min hand och sits och blir tok stark. Hon har vissa dagar hon är hur känslig och fin som helst, kan rida henne med nästintill osynliga hjälper, och vissa dagar så är det som att sitta på en häst som inte kan någonting alls. Fast, jag älskar ju såklart henne även fast hon har sina dåliga dagar, men det är ju alltid lika tråkigt när det gått bra en tid, och sen går det skit helt plötsligt. Aja, hoppas på en bättre morgondag.

Lite less för att Bootsen inte passade, dom var på tok för stora, dom var ungefär 1 mm från att ta i marken baktill. Får åka tillbaka till Hööks och byta dom, hon hade ju Large på dom förra Bootsen, men dom är väl olika i storlekarna verkar det som. Såg även ett jätte fint dressyrschabrak idag, ett vitt. Funderar på att sälja hoppsadeln och köpa en dressyr, men vet ej hur jag ska göra. Har liksom inte pengar nu till att köpa en sadel för 6-7000. Men om ni hör något så får ni gärna tipsa.

Imorrn ska villa få en lång skrittur, och sen får hon vila på fredag. Tänkte försöka lägga upp schema för varje vecka. Sätter mig nog och pysslar med det i helgen. Vad ska ni göra i helgen föresten? Själv så ska jag mocka hagar på lördag, kul va? not. Men fint blir det.

Nu ska jag hoppa i sängs, har en lång dag framför mig imorgon. Sov gott allihopa! Hörs imorgon.

KRAM


Kommentarer
Postat av: josefine m. ridtravaren Bellie

Haha hade oxå hästens hängandes i handen idag. Hatar såna dagar! :P

2011-05-19 @ 08:21:05
URL: http://minfux.blogg.se/
Postat av: josefine m. ridtravaren Bellie

Jag kan tipsa om Tekna dressyr. Är otroligt prisvärd och finns ute på beg.marknaden för halva nypriset ungefär. :-)

2011-05-19 @ 12:05:50
URL: http://minfux.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0