Tröööööööööööött


Nu har jag äntligen kommit hem från stallet. Nu är det verkligen slut på alla krafter. Åkte till stallet kl 09.30 efter en kopp kaffe, har haft full gas i hela dagen, det här har jag hunnit med:

  • Krattat typ 5 hagar (inte själv alltså)
  • Mockade åt Villa & Svarten (Hjälpte Daisy med det idag)
  • Packade hö, fyllde vatten osv.
  • Diskade alla mina benskydd och la ut dom på tork
  • Red 1h
Kan säga att Villa var helt jäkla knäpp på stallgången idag. När jag skulle ta in henne så smet Jubban från hagen så Villa ville ju följa med henne, sen så körde dom med traktorn utanför stallet så hon blev ju lite knäpp därför också. Alltså hon vägrade stå still på gången, hon gnäggade eller ja snarare skrek rakt ut ungefär 4 ggr, stod och små kickade och var helt galen, ingen i stallet kände igen henne, haha men hon har ju sina dåliga dagar. Satte på henne bootsen och då vart hon helt galen, stod och kickade och stampade som en idiot även fast hon haft boots 3000 ggr förut.

Tog ut henne och fixade klart resten, då vart hon lite lugnare iallafall. Red barbacka idag med, hade bara ett schabrak och en täckesgjord så inte jeansen blev så smutsiga. Villa var hur fin som helst idag med, väldigt lugn trots humöret på stallgången. Jobbade på bra och lyssnade på minsta lilla hjälper, riktigt fin idag. Red i paddocken ungefär 25 min, sen travjobbade jag henne utanför stallet på "grusvägen" för att variera underlag. Trampade på riktigt fint, grymt nöjd över henne idag.

Jonas tog en massa bilder som jag ska lägga upp sedan, han är sur på mig just nu så jag lär ju inte få telefonen så jag kan lägga över bilderna, hehe. Man ser verkligen att hon börjar få lite mer muskler nu. Stod och inspekterade henne idag på stallgången efter jag ridit, och jäklar vilken hals hon börjar få, och rumpan blir sakta med säkert lite rundare. Kul att allt slit lönar sig!

Ska strax börja dammsuga lägenheten, det är verkligen katthår överallt. Ska bli skönt att få undan lite här så man kan mysa på i ett nystädat hem ikväll. Får se om det kommer nå folk hit eller om jag och Jonas blir själva ikväll, ska ju ta ut hästarna imorgon så det blir i vilket fall inte sent för min del. Nu ska jag göra lite nytta, lägger upp bilderna sedan, ha det bäst!

KRAM



Bild från förra sommaren.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0