Spagettiben efter dagens dressyrpass.


En mycket nöjd tjej som precis kommit hem från stallet. Fick ju som sagt låna Maddes dressyrsadel idag, och jäklar vad skön den var. Fick grymt bra sits och Villa verkade trivas, hon gillar dock inte bootsen så hon försöker kicka av sig dom lite då och då, men jag kan inte göra så mycket åt det, hellre det än att hon har köttsår.

Gjorde lite olika övningar idag, red serpentiner på kvartslinjen, både i skritt och trav. Red som små åttor efter kvartslinjen också. Villa tyckte det var grymt jobbigt, jag med för den delen. Men jäklar vad fin hon var stundvis, hon hade så grymt mycket energi. På slutet så gjorde jag lite galoppfattningar från trav/skritt och några tog hon klockrent, lugn och fin fattning utan att hon kastar sig framåt som hon gör ibland. Hon var så taggad så minsta lilla jag flyttade fram höften så tog hon galoppen direkt, FRÅN SKRITT. Så grymt nöjd. Villa var helt slut när hon stod på stallgången, svettig och genomarbetad.

Nu ska jag sätta mig och redigera bilder från passet, har tyvärr ingen film. Bilderna är dock lite oskarpa eftersom Jonas blixt på kameran gått sönder. Ska försöka fixa dom så gott jag kan i photoshop så ni ser bra.  Bilderna kommer upp lite senare eftersom det är en hel del att fixa med dom.

Har en riktigt grym grej på gång, men tänker tyvärr inte avslöja vad det är, ÄN. Men det kommer bli så bra tror jag. Klura på det ni så kommer bilderna upp om en stund! Hej så länge.

KRAM


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0