Slappar


Hejsan!

Sitter och slappar i soffan nu och gosar med Jonas katt. Är tok mätt efter middag, rabarberpaj och choklad. Vet inte riktigt vad vi ska hitta på ikväll, antingen blir det lugnt, eller så ska vi träffa lite folk. Är så himla trött jag, den långa tågresan tog hårt på mig, sen är ju luften här annorlunda så då blir man trött av det också.

Anna har tagit hand om Villa idag, hon red en stund nere i paddocken barbacka. Villa hade varit stark till en början, men när Anna började förstå hur hon funkade så hade det gått jätte bra. Villa är ju lite så, att om man tar för mycket i handen så blir hon bara starkare, det gäller att hitta ett bra mellanläge där hon tar bra stöd på bettet utan att bli hängandes och stark, hon kräver väldigt mycket sits för att gå bra.

Har sett en massa hästar här nere, dom flesta går ju på bete. Ni ska se gårdarna som dom har här nere. Stora hus, stora stall och enorma gröna hagar. Ska försöka ta lite bilder imorgon.

Hörde att kusken Johnny Takter ska köra Big Ed Wareco idag eller imorgon. Hästen ägs av Jonas syster, hennes kille och en kompis till honom. Det är en 6-åring som inte sprungit så mycket än, men har vunnit ett antal lopp och gjort bra ifrån sig hittils. Kanske blir en värsting, vem vet!

Måste säga att jag saknar er alla där hemma! Ska endå bli skönt att åka hem på måndag. Nu ska jag kila vidare, hörs senare eller imorgon! Kram på er allihopa.


Gammal bild på Villa som jag hittade på Annas blogg. Bilden är
tagen på "efterbetet" när hon stod i förra stallet. Söt va!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0