Sent inlägg


Förlåt att det tog lite tid med bloggandet men jag har hållt på och jävlats med bilderna från idag i stallet, men nu äntligen har jag fått till det. Har även en liten film som ni ska få. Men måste klippa ihop den osv, det är typ 4 klipp på 6 minuter, så jag ska korta ner det en hel del.

Vart ingen skrittur idag, gick bort till ridhuset istället och jobbade villa lite barbacka. Testade rida henne på pelham idag och hon gick som en dröm! Hon brukar alltid gå riktigt bra när jag jobbar henne utan sadel, kommer åt henne så himla bra då och hon som är så känslig för sitsen.

Jobbade rätt mycket trav på volt idag för att få henne mjuk i sidorna, ställde mycket varierande höger - vänster, red åttor osv. Gjorde några galoppfattningar både från trav och skritt och hon gick som en klocka. Hon är så söt för att hon blir så sur när jag verkligen kommer åt henne bara för det är så jobbigt, så hon låter jätte kul några sekunder sen så frustar hon skit högt och far åt alla håll och kanter. Idag var hon verkligen helt underbar efter gårdagens miserabla ritt med världens starkaste och mest osamarbetsvilliga häst. Jäkla märr!

Maria kom till ridhuset och skulle plocka undan hinder efter hoppträningen, så hon hjälpte mig litegrann. Jag har en förmåga att säcka ihop lite och inte räta bak axlarna, och automatiskt så tappar jag lite hållning och handen viker sig något inåt så jag bryter den lodräta linjen från armen till bettet. Men Maria gav mig bra tips, så jag försökte tänka på det resten av passet.

Ska börja träna för Marika eller Gunilla (Maria tränar för henne en gång i veckan) så fort jag kommit igång med galoppen. Dressyr träna alltså. Kommer bli så grymt roligt. Världens bästa Madde låter mig få låna hennes dressyrsadel, så det problemet har löst sig för en liten tid iallafall, tills jag sparat ihop till en egen! Underbart.

Ni får en bild på villa sen idag, så får ni vänta lite på filmen som förmodligen kommer upp inatt nångång. Ska sätta mig och pyssla med det nu. Hörs senare! Och sov gott allihopa.

KRAM



Fin häst <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0