Nattinlägg Igen!


Ledsen att det vart så sent med bloggandet efter stallet, men fick hem lite folk som nu precis åkt hem. Har suttit och kollat på Lady Gagas konsert och snacka skit och skrattat och haft det trevligt. Är helt slut nu med tanke på att jag varit vaken sen halv 6 imorse. Och sen gått i skolan hela dagen, gått runt på stan typ 2 timmar och sen varit i stallet. Det har regnat och varit dåligt väder idag med, så det vart ingen ridning för mig idag.

Pysslade om Villa och fixade i stallet sen åkte jag hem och käkade en pizza. Har umgåtts med gamla vänner som jag inte träffat på länge, riktigt roligt faktiskt. Ska lägga mig snart, ska upp och luncha hästarna imorgon. Ska rida i morgon helt klart, även om det regnar eller inte.

Monica i stallet visade mig något som heter "Shoo Tag", det är ett giftfritt, naturvänligt och behändigt alternativ då man vill skydda människor och djur mot irriterande insekter som myggor, fästingar och flugor. Skyddar i 4 månader (en sommar) och ska vara helt utan kemikalier. Det är som ett kort som man sätter fast i tex. man och svans. Någon som testat detta och vet om det funkar?

Svar till kommentar: Får börja galoppera Villa om ungefär 2 veckor, vet ej om jag kommer hopptävla henne i sommar då Villa ska bli dressyrhäst ;) men tävla ska jag göra, antingen hopp eller dressyr. Vi får se! Kul att du följer bloggen, Kram!!





Kommentarer
Postat av: Maria

Villa kommer bli en jättefin dressyrhäst! Vi får träna lite tillsammans, du, jag, Villa och Oz :)

2011-05-16 @ 20:40:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0