Kvällsbloggar


Har precis tagit en kopp kaffe med min mor som kom förbi och hälsade på. Hinner inte träffa henne något mer innan skåneresan för hon ska bort några dagar. Har suttit och gjort en punktlista på saker jag måste göra innan jag åker, sen jag fick panikångestattacken så ska jag vara riktigt noga med att inte utsätta mig för en massa onödiga tankar, så istället för att ha alla i huvudet, så skriver jag ner allt jag ska göra.

När man tänker på hur mycket man har att göra så känns det ofta som 100 saker, fast när man skriver ner det så är det kanske bara 4 saker. Sen så kan man prioritera vilket som är viktigast osv. Så det är ett litet tips från mig, om ni har mycket att tänka på, gör en punktlista och ta en sak i taget!

Här är min punktlista för tillfället:
  • Fixa någon som tar hand om Villa när jag är borta (klart, men måste ringa och x-tra kolla).
  • Ringa pappa så han kan lägga över pengar på mitt konto så jag kan köpa mer foder.
  • Ringa Carro så hon kan komma och hämta Gumman innan vi åker. ://
  • Köpa present till Jonas.
  • Hinna träffa Farmor & Farfar.
  • Tvätta och packa inför resan.
Kom hem sent från stallet idag så hann inte direkt göra något av sakerna idag. Var ute och red typ 2 h med Sandra. Vi red först en sväng i skogen sen bort till järnvägen och travade och galopperade, gjorde mycket fattningar och tempoväxlingar tex. kort galopp, ökad galopp osv. Gud vad Villa har svårt att ta högergaloppen ute, det är nästan omöjligt, tror hon har spänningar i vänstersidan för hon reagerade ovanligt idag när jag stretchade henne. Måste ta ut en massör eller kiropraktiker (stavning?).

Villa var iallafall riktigt fin idag, lånade Maddes dressyrsadel igen. Kommer åt henne så bra, kunde göra klockrena fattningar från skritt med bara höften idag, behövde inte lägga på skänkel alls. Hon var väldigt pigg och for fram och tillbaka över vägen som en liten studsboll, kändes som jag satt på en gunghäst. Det var en trött häst som stod på gången efter passet kan jag lova.

Distriktsveterinären fick komma ut till stallet, det var en häst som tydligen hade fått Krampkolik, en lindrigare form av kolik alltså. Jag märkte att nått var konstigt för hon stod å sparkade skit mycket i boxväggen, och det brukar hon aldrig göra. Sen så såg hennes ägare att hon var alldeles uppsvälld på halsen, som sen gick ner men istället så vart hon as tjock över magen. Såg värsta hemskt ut. Men hon fick smärtstillande och kramplösande eller nått, så hon mår nog bra nu!

Nu vart det ett långt inlägg märkte jag, avbryter här så ni inte behöver läsa ihjäl er. Blir inget kungsnäs imorgon, ska ha del 2 på nationella i matte imorgon. kul va!? Not.. Sov så gott! Hörs imorgon.

KRAM

Lägger upp lite bilder på lägenheten!:


Hallen. Köket är rätt in till höger, Förvaringsrum till vänster där jag
har hästgrejor osv.


Nämen. Där är ju jag. (Blixten är trasig, där av den dåliga kvallen)


Toaletten. Tvättmaskin + Torktumlare till vänster.


Sovrummet. Är inte klart ännu, ska in med gardiner, matta,
tavlor osv.
Och jonas fula skrivare ska UT.


Vardagsrummet. Får bli fler bilder härifrån, eftersom allt inte
syns på en bild.


Sovrummet igen. Eller vänta, det här är ju vardagsrummet.


Sådärja. Köket är alltså in till höger vid den vita lampan ----------->


Sist och förmodligen minst, Balkongen!



Kommentarer
Postat av: jessica

Vad fint du har :) Vart bor ni?



Kram Jessica

2011-05-24 @ 16:38:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0