Kattvakt!


Gumman kom precis hit, ska vara kattvakt i typ en vecka medans 2 kompisar flyttar så hon slipper vara upp i allt stök. Första gången hon är här så just nu springer hon runt i hela lägenheten och utforskar, men hon börjar redan lugna ner sig. Just nu så sitter hon i fönstret och spanar.

Red ut ungefär 1 1/2 h idag, red bort till järnvägen och körde lite travintervaller. Jonas sprang med och jag måste säga att jag är imponerad över hans kondition, jag hade inte ens orkar 1/8 av det som han sprang. Villa var hur fin som helst, kände redan när jag red från gården att det skulle bli en bra ridtur. Hon var jätte pigg men endå lugn, trampade på riktigt bra under sig idag. Gjorde lite galoppfattningar från skritt osv, tror jag hade en unghäst idag för jäklar vad hon studsade på stället när jag gjorde fattningarna, kändes som att jag satt på en gunghäst. Hur roligt som helst! Hon verkligen ville arbeta, och det märktes att hon tyckte det var skönt att komma ut och springa.

Stretchade henne och tog på henne lindor runt om eftersom hon lätt sväller i benen när hon varit ute på hårt underlag. Hon får ha dom i hagen imorgon också. Längtar tills imorgon när jag kan rida henne igen, så bra gick hon idag alltså. Lyssnade verkligen på mig även fast hon var superpigg och behövde knappt ta i henne utan kunde rida henne helt med sitsen, snacka om framsteg.

Imorgon blir det ridning på kungsnäs sen åka till travskolan, får se om jag är med och rider imorgon eller om jag hoppar över det. Känner mig så grymt seg nu, känns som att jag måste hinka i mig litervis med kaffe imorgon om jag ska orka något över huvudtaget.

Ne, nu ska jag njuta av resten av denna kväll. Blir tidigt i säng för min del! Sov gott allihopa. Hörs imorgon!

KRAM



Lägger upp en favorit i repris på Gloria De Campearo från
Alebäck stuteri. Bilden är det jag som tagit och det gjorde
jag när vi var i Skara med klassen. Mer om det kan ni hitta
här.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0