Hemma igen!


Nu har jag kommit hem från stallet. Har precis tryckt i mig en hamburgare, var skit hungrig men orkade ändå bara en.. Ibland kan jag äta hur mycket som helst, äter typ dubbla pappa portioner och ibland så äter jag som en liten undulat. Man måste äta! Tänk att man bryr sig så mycket om hästarna så man glömmer bort sig själv.

Villa var iallafall underbar idag! första gången jag faktiskt måste driva henne lite framåt i traven och skritten, annars så är hon en häst som ligger på hela tiden. Kanske berodde på värmen idag också? Vi har haft över 20 grader i skuggan, riktigt varmt och skönt ! Lite orolig över att hon är snubblig då och då, kanske beror på att hon inte riktigt vågar stödja på benen än, men hon har ju alltid haft benen lite överallt också. Red nere i paddocken idag iallafall, travade lite åttor och stora volter, lyssnade riktigt bra på förhållningar ner till trav och hade mycket power i igångsättningarna. Gjorde några galoppfattningar och bröt av till trav direkt, det var hon inte riktigt med på men jag vet hur jobbigt hon tycker det är att behålla formen från galopp ner till trav. Så kan inte riktigt kräva så mycket där än. Red ca en timme och skrittade sedan av henne genom att rida ut en sväng, så tråkigt att skritta av i paddocken!

Gjorde en inbakad fläta i manen idag som blev sådär, ganska bra dock för att inte ha gjort det så många gånger. Men det är så svårt när hon har kort man, flätan blir lite spretig här och där och sen så går den upp direkt. Någon som har tips på att göra en hållbar fläta? Vill lära mig göra fiskbensfläta i svansen, kanske finns någon vänlig själ som kan förklara för mig hur man gör det :)

Här kommer lite bilder från idag:

KRAM



Villa i inbakadfläta.


closeup på flätan.


Finaste!


Surmulen <3


Min fina tjej.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0