Hemma från stallet!


Är egentligen för trött för att uppdatera men jag kan ju inte låta bli. Har precis kommit hem från stallet nu, Jenny var så snäll som hade mockat åt mig när jag kom till stallet så jag behövde bara packa hö och fixa med Villa.


Vart ingen ridning idag eftersom att jag inte känner mig så pigg sen gårdagen, men jag tog ner henne en stund i paddocken och skulle kolla hur bra hon lyssnade på mig. Först så var ju gräset i hörnen mycket mer intressant än vad jag var, och när hon väl började lyssna på mig och komma när jag kallade osv. så kom den en tjej ner och skulle rida i paddocken. Så det var ju lite typiskt.. Aja, bättre lycka nästa gång.

Är väldigt sugen på att börja med horsemanship, vill att hon ska komma när jag kallar på henne i hagen osv. Hon kommer ibland när jag visslar och ibland får jag gå hela vägen längst ner i hagen och hämta henne, ibland så är hon villig att följa med och ibland så springer hon ifrån mig (var dock längesen nu det hände). Men det beror ju lite på hennes humör också.. hehe.

Ingen som har några bra tips på horsemanship övningar? eller om ni vet någon film eller bok man kan läsa som är bra. Vill verkligen lära mig mer om det där. Jag och villa har redan väldigt bra kontakt och vi litar fullt på varandra, hon följer efter mig när hon är lös och om jag springer så travar hon efter. Men man kan ju alltid lära sig mer, just det där att hon ska komma när jag ropar på henne.

Nu ska jag äta grillat och sen blir det Harry Potter, stör mig på att jag inte kan kolla på den för än det börjar bli mörkt eftersom vi inte har några persienner på fönstren så lyser det in så man inte ser vad som är på tvn. Sämst.. Sånt e livet. Ska se om jag orkar koka ihop något nytt roligt ikväll, annars så hörs vi imorgon! Kan som avslutning säga att den nya designen är på G, roligt va! hej så länge.

KRAM



Söt häst som kollar läget!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0