Hemma från födelsedagsbarnet


Kom precis innanför dörren hemma i lägenheten. Har varit hemma hos mamma & pappa och ätit tårta. Nu kan jag berätta vad pappa fick, han fick en gottpåse med öl, nötter och mörkchoklad, han åker till tallin på söndag så nu har han lite färdkost. Han fick såklart en fin bukett blommor också!

Vart snabbt i stallet idag eftersom jag inte hittade någon skjuts så jag kunde åka dit på förmiddagen, så jag hann inte rida idag. Fick fixa allt i stallet på 20 min, ganska bra gjort eftersom jag hann mocka, fixa hö, fylla vattenhink, sopa, borsta på villa och linda benen på henne. Hade verkligen velat rida, men får ta det imorgon.

Tog lunchningen av hästarna imorgon, men alla kommer ju endå vara där eftersom vi har städdag från kl 09.00, så alla lär ju luncha sina själva. Imorrn så ska vi mocka alla hagarna gemensamt, kommer säkert gå igenom sommarhagarna och se om det är någon som kommer fixas. Blir nog lite allmän städning runt stallet också, så det blir riktigt fint.

Nu är snart läktaren klar i ridhuset! Hur nice som helst. Ridhuset är verkligen jätte fint, bra underlag och mycket plats. Lite skillnad från att hoppa tex. en bana i paddocken, då man inte ens kunde rida på riktiga avstånd för det inte fick plats. Nog för att vi har rätt stor paddock men det går ju inte jämföra med ridhuset.

T
änkte kolla om Maddes dressyrsadel passar villa imorgon, jag är inte så super bra på det här med sadelutprovning, så får ta hjälp av någon i stallet. Jag ser ju om en sadel ligger riktigt illa, men det känns ändå bättre att fråga någon som verkligen kan. Det känns som att det är lättare att hitta en dressyrsadel som ligger bra än en hoppsadel, eller inbillar jag mig? kanske bara nått jag fått för mig.

Nu ska jag snart ta med mig Gumman och gå och lägga mig så jag orkar upp imorgon, måste kolla på ett avsnitt av bigbrother och se hur det går för dom. Vet ju inte ens vilka som är nominerade den här veckan. Vi hörs imorgon så får ni sova så gott! hej så länge. Bootsen passade föresten! Testade dom idag.

KRAM



Printad bild från filmen!

Kommentarer
Postat av: josefine m. ridtravaren Bellie

Tycker det är tvärtom, hoppsadel är 100ggr lättare att hitta rätt än en dressyrsadel. x) Har provat hur många sadlar som helst, men bara 2 dressyr har fungerat.. Alla lägger sig i bakvikt, trots bomvidd.

2011-05-21 @ 09:25:00
URL: http://minfux.blogg.se/
Postat av: Caroline



Jaha se där =) Jag vet inte ja, har inte testat så jätte mycket sadlar på Villa, men jag har fått för mig att hoppsadlar är svårare. Ska försöka få tag på en tekna föresten, och prova den på Villa :)

2011-05-21 @ 09:27:39
URL: http://myvilbur.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0