Hej!


Förlåt att det blev lite sent med det här inlägget men kom precis hem från pappa. Åkte direkt dit efter stallet och hälsade på, vart kvar där en stund. Har precis kommit hem nu och ska strax lägga mig, ska upp och ta ut hästarna imorgon, så måste vara i stallet för 6 för att hinna innan skolan. Skönt att man bara gör det en gång i veckan. Om man har en helgdag är ju skönast för då kan man lägga sig igen efter man varit och tagit ut dom, på veckodagarna så går ju liksom inte det. Om man inte tar ledigt då, hehe.

Började med att ta in alla hästarna när jag kom till stallet, dom var glad att komma in sen det regnat på dom. Vart så glad när jag såg att det var någon som knutit ihop mitt grimskaft så fint så jag ville göra något tillbaka och hängde upp alla täcken x-tra prydligt och gjorde "korvar" av alla grimskaften. Måste bara tillägga att Alex var så söt när hon kom till stallet idag, hon kom och gav mig en kram för att hon blivit så glad för det jag skrev om henne i bloggen för någon dag sedan. Hon är nog den enda som följer min blogg, hehe. Hon är bäst helt enkelt!

Hann lägga ner x-tra mycket tid på Villa idag eftersom hon för en gångs skull var ganska lätt mockad, brukar få stå minst en halvtimme och mocka i vanliga fall. Sen så packade jag extra höpåsar för någon dag sedan så det var bara att fylla hinkarna med GROOV och bära ner. Skönt! Villa har blivit så fin i pälsen nu, riktigt blank och välborstad. Hon har fått jätte mycket trivselfläckar, vart så glad när jag såg det.

Hon var dessutom hur underbar som helst att rida idag, var nog längesen hon gick såhär bra. Hon kanske var sugen på att arbeta eftersom hon stått i två dagar. Blev ett pass på ungefär 50 min i ridhuset, jobbade mycket övergångar idag. Har gjort extremt mycket halter osv den senaste tiden för att hon ska börja lyssna mer på min sits så jag inte behöver använda handen så mycket och snacka om att det lönat sig. Idag så gjorde hon t.om halt flera gånger även fast det inte var meningen bara för att jag råkade vara lite för övertydlig med sitsen, utan att ens använda handen! det är grymma framsteg för att vara Villa som annars ligger på som ett ånglok.

Slutar här eftersom jag ska upp så tidigt, men vi hörs mer imorgon. Så lovar jag att blogga mer då, kanske har något riktigt smaskigt på gång ;) Sov gott alla underbara bloggläsare! Hej så länge.


KRAM


Gör en dagens outfit:


  • Vitt schabrak med marinblå/röd passpoal - Gold Medal
  • Marinblå lindor från Hööks Hästsport

Såhär ser schabraket ut, syndes inte så bra på den förra bilden.

Kommentarer
Postat av: Alexandra Sundin

Åh hon är så himla fin, ska ni tävla något i sommar? Då måste jag följa med och titta :)När får du börja galoppera/hoppa henne? Kram <3

2011-05-13 @ 06:52:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0