Hej allihopa!


Hemskt ledsen för dålig uppdatering igår, hade så mycket jag skulle skriva om. Men det hände en liten incident efter jag kommit hem från stallet så jag fick åka in på akuten, därför jag inte kunnat blogga. Kan iallafall informera att jag mår bättre nu! Är dock väldigt trött så kommer nog inte bli så mycket bloggande idag. Men tänkte skriva lite kort om gårdagens ridpass iallafall.

Villa var riktigt fin igår, värmde henne ute i skritt, trav och lite klättring i 30 min. Var lugn och fin fast endå framåt, hon var liksom behaglig. Gick in i ridhuset och var där ungefär 20 min. Jobbade riktigt mycket halter, vill få henne att lyssna på min sits när jag gör en förhållning. Gjorde lite olika övningar där jag tex. Bestämde olika punkter i ridhuset där jag skulle göra halt osv. Gjorde mycket tempoväxlingar från halt till skritt, skritt till trav, trav till halt osv. Hon fattade inte riktigt vinkeln från början och jag fick vara ganska övertydlig i handen, efter några halter så stod hon verkligen stilla och var direkt framåt för min hjälper in i traven.

På slutet så kunde jag sakta av från trav till halt med nästan bara sits! snacka om framsteg. Villa som alltid varit ganska hård i munnen och framförallt väldigt stark och pigg. Och nu helt plötsligt så lyssnar hon grymt bra på min sits, och jag behöver knappt ta henne i munnen. Bara krama ytterst lite i tygeln när jag gör en förhållning osv.
Så stolt över min stora fina tjej! Längtar tills jag får börja galoppera henne så vi verkligen kan bygga muskler. Villa ska bli en riktigt bodybuilder! hehe..

Måste bara säga att igår under uppvärmingen så red jag en bit på bilväg, och f*n vad jag blir arg när det kommer idioter och kör 390 km/h förbi hästarna, asså fattar dom inte själv att dom ska sakta ner? om det kommer någon och går på vägen så svänger dom undan så fint och speciellt om det är en hund, då saktar dom ner. Men tammef*n inte om det är en häst!? vad tänker folk med. Även om man har en häst som vanligtvis är trafiksäker så kan det ju finnas något som skrämmer dom endå och dom hoppar rätt ut i vägen. Kommer f*an ta på mig en tröja där det står SAKTA NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEER varje gång jag rider ut, och ha en skylt med mig jag kan hålla upp. Verkligen hatar det alltså.. Folk har verkligen inget vett i huvudet.

Nu ska jag kolla på harry potter och äta pringles, uppdaterar ev. senare. hej så länge!

KRAM



Världens bästa häst!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0