Hallå!


Har lite dåligt samvete över att jag inte red idag heller. Men kände mig så himla slö så jag hade inte kunnat ridit riktigt endå, så jag sparar det tills imorgon. Tänkte dra ut på en lång skrittur så hon verkligen får röra igenom hela kroppen. Hon såg lite stel ut idag efter att ha stått 2 dagar =/.

Vart en pysseldag idag också, dock inge städning i skåpet, haha varför är jag inte förvånad? Sällan jag skjuter upp saker som jag tycker är tråkiga. Borstade på Villa jätte länge idag med, med en massa olika borstar, pälsglansade in henne och ansade öronen litegrann! Så nu ser hon inte ut som en björn längre, hon ser ut som en riktigt välvårdad häst faktiskt. Blir så glad när jag ser hur bra hon mår, det syns verkligen på hela hästen att hon trivs. Det är sån skillnad från när jag fick henne, hon hade liksom ingen personlighet, hon var bara.. en häst..

Men nu så har hon så mycket för sig hela tiden, hon är en riktig "gnägghäst" som pratar hela tiden. Så fort hon vill något så gnäggar hon, eller om hon inte vill något så gnäggar hon. Hon ska alltid pussas för hon lärt sig att hon får morötter då, så nu puttar hon på en och ska pussas så fort hon får chansen, hon lyfter på benen och gör verkligen allt för att se så söt ut som möjligt så hon får något gott. Hon är verkligen världens sötaste och snällaste, även fast hon har så mycket egen vilja. Man kan inte tvinga henne till någonting, men hon gör allt man vill för att hon litar på mig och vill göra mig glad känns det som. Det finns nog ingen som har träffat Villa som inte tycker om henne, tror faktiskt att en del av henne fastnar i allas hjärtan. Eller har jag fel?

Jag älskar mitt lilla hjärta, jag hade aldrig kunnat fått en bättre första häst! Nu fick jag en idé, om ni skriver lite om era första hästar/ponnysar så väljer jag ut den bästa och gör ett in inlägg om det och länkar till eran blogg om ni har någon, en bild skulle ju vara roligt också, skicka på mailen vetja! Det lät ju jätte roligt, så får ni vara lite delaktiga! precis som jag vill :D Haha den som vinner kan få min gamla graman som jag hittade idag xD

Nu blir det myskväll, börjar 10 imorgon så det är ingen stress. Skönt! Hörs senare och om vi inte gör det så får ni sova gott och drömma sött. Hej så länge!

KRAM



Söt vinterpolle!

Kommentarer
Postat av: Alexandra

Hallå! Vart hittade du gramanen!? :O Du har ju inte ens städat!

2011-05-12 @ 08:54:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0