Godmorgon!


Nu har jag precis var och tagit ut alla hästarna, fast det är ju bara 8 st så det går ju fort. Brukar ta ungefär 25 minuter om man inte stressar, jag och pappa har gjort det på typ 12 min som snabbast tror jag. Är så grymt trött nu asså, fy vad sängen va skön imorse. Jag hör hur sängen skriker efter mig just nu men jag måste verkligen gå nu sista dagen i skolan innan helgen, har ju lördag & söndag att vila upp mig. Verkar inte som att det blir någon städdag i stallet på lördag eftersom vi ska mocka ur hagarna och nu har det ju regnat, och det blir väldigt tungt om hagarna är blöta.

Längtar tills jag får komma ut till stallet och rida Villa, det var så grymt roligt igår. Lär ju inte bli någon uteritt idag ifall det regnar, men om det är bra väder så ska jag bort till järnvägen och trava lite intervaller. Längtar tills jag får galoppera henne, då ska jag börja träna dressyr för Marika. Vissa av er vet nog vem hon är. Hon är verkligen skit duktigt och jag förstår henne så bra när jag tränar för henne, rider ju för henne på tisdagar med skolan. Hon är grym helt enkelt, så det ska bli spännande att träna för henne med Villa.

Ska vårstäda i stallet i helgen tänkte jag, tex. fixa iordning uppe på höloftet, städa mitt skåp och sopa ur det och ta hem vintergrejor som ska tvättas osv. Det underlättar ju en hel del att jag har tvättmaskin i badrummet i lägenheten. Hemma hos Mamma & Pappa så kunde jag ju endå inte tvätta hästsaker eftersom pappa är allergisk. Det är rätt skönt nu att slippa springa ner till en tvättstuga, man behöver bara gå in på toaletten, kasta in en tvätt åsså var det klart. Skönt!

Går bara till halv 12 på skolan idag, men funderar på att vara kvar på stugtiden (ta igen tid), eftersom jag har en del jag måste göra och det börjar närma sig sommarlov nu. Appropå skola så måste jag börja fixa mig lite nu, måste ska i mig lite frukost osv. Men ni får ha en underbar dag allihopa, så hörs vi lite senare! Hej så länge.

KRAM



världens sötaste lilla häst!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0