Goddagens!


Jag hade helt glömt bort att vi hade nationella i engelska idag. Så vi skulle ju inte vara på kungsnäs eller travskolan. Så nu är jag fett försenad, ska åka in till skolan snart. Kommer var där typ halv 1 och började 9 egentligen. Jävla skit, aja shit happens. Måste bara säga att jag fortfarande lever på att Villa gick så bra igår, är så nöjd över henne. Hoppas hon går lika bra idag också! Antingen så får hon en lång skrittur idag, eller så drar jag bort till järnvägen och travar henne där. Tror hon är lite less på paddock/ridhus nu!

Längtar så sjukt mycket till jag kan börja hoppa henne igen, blir så avundsjuk när alla åker på tävlingar hit och dit. Menmen, vi kommer dit snart vi med, det får ta den tid det tar, huvudsaken är att mitt lilla hjärta blir bra. Tänker verkligen satsa på att få en hållbar häst nu, visst har jag gjort det innan också men man tänker mer på det nu efter hon varit halt. Ska rida mycket varierade underlag, klättra, träna mycket kondition osv. Vill ju att hon ska vara ridbar några år till iallafall.

Funderar seriöst på att skaffa en ungponny och utbilda och börja tävla lite med, skulle vara grymt roligt. Men om man har tänkt sälja den sen så lär man ju vara helt fast, men tanken är ju lockande. Sen har ju inte jag dom pengarna heller, får vänta tills jag har jobb. Tror inte pappa vill köpa en till häst åt mig, hehe. Och Villa är ju som en ungponny så vaf*n =D

Till helgen så har vi städdag i stallet! Ska mocka ur alla hagar och göra fint. Det är jobbigt när man väl gör det men det blir ju riktigt fint efteråt. Rätt mysigt också att alla samlas osv, det är så grymt skön stämning i stallet just nu. Det har ju varit lite till och från med det där, när jag nyss flyttat dit Villa så tyckte jag det var rätt skumma personen som stod där, men dom är borta nu! Nu trivs både jag och Villa hur bra som helst. Hon har börjat fått jätte mycket trivsel fläckar nu också :) ni skulle sett henne förra sommaren.

Nä nu ska jag inte tråka ut er med världens längsta inlägg, men jag känner att jag har hur mycket som helst att berätta idag, så det blir nog en hel del inlägg, hehe. Men ni kanske tycker det är tråkigt med mycket text, vill ni ha bilder å sånt istället? Fundera på det så länge så hörs vi senare! Ha en underbar solig dag allihopa!

KRAM



Villa förra sommaren, syns inte så bra men där hade hon hur mycket
trivselfläckar som helst!
Ser ni vad fin hon var i kroppen, önskar
hon var lika musklad nu.. Men det kommer..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0