Dagens Ridpass


Hej!

Nu har jag precis ätit och sitter och kollar på "Limitless" med Jonas. Är ganska trött sen ridpasset idag, vart rätt hårt. Red först ut ungefär 1 h tillsammans med Sandra och Malin, skrittade och travade. Gick sedan bort till ridhuset för lite galoppjobb. Det var några andra där med en häst så hade inte så mycket plats, fick kolla vart hon var hela tiden eftersom hon inte vek av spåret även om hon skulle det och nästan red in i en.

Villa kändes grymt fin idag, trampade på bra och vad faktiskt på bra humör, inte så sur som hon brukar. Tror hon tycker det är skönt att jag är hemma igen, vi har ju så roligt tillsammans. Gjorde en hel del fattningar från skritt och gjorde typ 3 galoppsprång sen avbrott till halt, tog 2 ggr innan hon riktigt förstod vad jag ville, men sen gick det hur bra som helst. Kan fatta galoppen helt med höften nu, behöver inte lägga till någon skänkel alls.

Precis när jag skulle börja skritta av så kom det världens jäkla oväder precis över ridhuset, det smattrade i hela taket, blixtrade utanför och åskade. Vart inte så mycket avskrittning då Villa tyckte det var väldigt obehagligt, förstår henne, jag tyckte inte heller om det.

Stretchade och svampade av henne i stallet. Får låta henne stå utan lindor i boxen några dagar då hon förmodligen haft lindor på sig när det varit jätte varmt och blivit svettig, för hon har fått som små sår och tappar päls på vissa stället. Ska tvätta benen riktigt imorgon.

Nu ska jag snart hoppa i säng, är riktigt trött faktiskt, fast.. Det är jag alltid på kvällarna nu för tiden. Ska kolla på ett avsnitt BigBrother och försöka sova. Vi hörs mer imorgon! Blir skola för min del och ta igen en massa rester. Sov gott mina solstrålar! Kram på er.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0