Dagens ridpass


Var ju somsagt och köpte en graman idag och testade den. Inte för att den fungerar på något annat sätt än någon annan graman med endå.

Gick bort till ridhuset eftersom det var så tråkigt väder. Skrittade fram ca. 20 min, böjde henne och flyttade och hon lyssnade riktigt bra idag. Började trava fram några steg bara och kollade så hon var med och lyssnade på mig, jobbar mycket på att försöka få henne att behålla formen in i traven och i avsaktningen till skritt. Gick riktigt bra idag.

När hon börjar blivit varm så travade jag en hel lång sida, gjorde typ en volt tillbaka i hörnet och gjorde skänkelvikning tillbaka ut på fyrkantsspåret och sen trav igen osv. Hon var verkligen på alerten idag, tror mina strumpor är lyckostrumpor! haha iallafall... Tog av gramanen och travade henne litegrann utan den och då jäklar passade hon på, men lyssnade fortfarande väldigt bra. Dock en liten missuppfattning på ena långsidan då hon tog galopp istället för ökad trav, till min förvåning så lyssnade hon direkt på min avsaktning och behöll formen ner i traven. Framsteg? ja verkligen. Måste bara säga att Villa bajsade för första gången idag i ridhuset, haha väldigt intressant.

Blir en uteritt imorgon om det är finare väder! undra om jag vågar rida bondskogen igen, efter mötet med älgen. Det var tydligen fler i stallet som hade träffat på den. Imorgon blir det ridning på kungsnäs på morgonen, jag lär vara helt död efter det, som vanligt.

Nu ska jag kolla på Big brother och sen blir det sängen, sov så gott allihopa!

KRAM



Gammal bild från en hoppträning i vintras tror jag. Fin häst jag har!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0