Dagens Ridpass


Åkte till stallet till 12 för jag hade lunchningen idag. Gav alla hästarna mat och fixa klart allt i stallet. Såg att jag verkligen måste städa i mitt skåp i sadelkammaren, jäklar vad stökigt det är.

Vart en tur runt sjön idag, tar ungefär 30 min om man skrittar. Villa kändes lite spänd första 10 minuterna, sen så släppte det och hon var jätte fin sista biten. Travade de sträckor det gick, och hon var väldigt medgörlig idag, var inte alls så "dragig" som hon brukar vara utan lyssnade verkligen på mig. Hon har en förmåga att hänga väldigt mycket i bettet, så man nästan får hålla upp huvudet på henne. Men när man kommer åt henne riktigt så är hon hur fin och mjuk som helst. Tänkte ni skulle få en film om några dagar när jag får börja trava på böjt spår.

Tänkte att jag skulle be Jonas filma hennes underbara längningar någon dag när jag rider ut så ska ni få se! Jäklar vilket steg hon får, vill kunna få den energin som hon har då in i ridhuset. Började ju lyckas med det innan hon blev halt, men nu är jag tillbaka på ruta ett igen. Bara börja om.

Imorgon är det praktik igen, undra vad vi får göra. Sen ridning på kungsnäs på tisdag. Längtar redan till nästa helg. Måste försöka få tag på en kamera, jag har ju en egen men jag har tappat bort sladden som man laddar den med. Hehe... Uppdaterar senare med en ny Mixa & Matcha!

KRAM


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0