Besöksrekord på bloggen! =)


Hej allihopa!

Ledsen att jag inte bloggade något mer igår, men det vart så sent. Kom hem till lägenheten kl halv 12. Hade världens drygaste bussresa från Gävle, det vare en tjej som snackade i telefon hela vägen, och hon pratade skit högt så det gick inte ignorera henne heller, grymt jobbigt. Stackars Jonas som satt bredvid henne xD

Har varit på skolan idag! Började dagen på Kungsnäs, jag var inte med idag eftersom jag fortfarande har grymt ont i benet, ni ska se vilket fint blåmärke jag har! Vi hade dekorativ hästskötsel idag, knoppade man osv. Ska träna grymt på det eftersom jag vill ta hästskötar examen och då ska man hinna fixa iordning hästen, sadla och allt + linda ben och knoppa på 20 min! Går fort om man gör "flyinge knoppar", kan visa er någon dag hur man gör det för er som inte vet.

Två av tjejerna i klassen red idag, det var hoppning på schemat. Gud vad sugen jag vart på att rida, och speciellt hoppa, känns som det var hundra år sedan. Ska börja hoppa igång Villa om någon vecka, dock bara studs och små kryss eftersom hon inte ska fortsätta vara hopphäst (fast vem vet, kanske blir lite hopptävlingar endå).
Efter det så sa vi hejdå och tackade för tiden på Kungsnäs eftersom det var sista lektionen idag. Käkade lunch på Voltrestaurangen på Bergsåkers travbana som vanligt, och hade sedan PROV som jag inte visste om.

Hade prov i hästens anatomi (leder, muskler osv.) Gick förvånansvärt bra för att bara ha kollat igenom häftet på lunchen, svarade på alla frågor och är rätt säker på att jag hade rätt på nästan allt. Bra jobbat! Kände att jag verkligen behövde prestera på provet eftersom jag missat en hel del. Hade en liten körövning efter det.

Fick åka med Hans-Åke och Josse hem med hästbussen, dom är nu påväg till Bollnäs och ska starta en häst där. Så nu sitter jag i soffan och väntar på att Jonas ska komma hem så jag äntligen får åka till stallet och pussa på mig sötmule.

Avslutar här så det inte blir för långt, vi hörs lite senare! Ha det bra så länge!
Kram.




Blir en bild på mig idag! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0