uppe med tuppen

Godmorgon!

Ska snart dra till skolan. Har faktiskt varit duktig och ätit en riktigt frukost idag, nämligen gröt! Nu står jag nog mig fram till lunch iallafall, så slipper jag knapra i mig en massa godis osv...

Fick tips om att ta ut en massör och kolla igenom Villa, och det ska jag göra. Har haft ut en ET tidigare och hon vart betydligt bättre efter det, men några veckor senare så var hon halt igen men då hade hon förmodligen gjort nått i hagen. ET sa att det satt väldigt mycket i ryggen och bak i korset så det är ju inte konstigt att hon blir halt om hon inte kan röra sig ordentligt. Hon hade även en låsning i halsen som hon förmodligen haft sen födseln. Det kanske förklarar hennes ovilja att ställa sig och jobba igenom.

Har en tjej som brukar komma ut till stallet och massera, ska be henne ta en titt på Villa också. Det känns som att dessa vet. besök inte tar oss någonstans. Vi hittar bara nya fel hela tiden och det känns som att det faktiskt inte sitter i benen, utan längre upp. Och detta kommer  förmodligen inte en vet. att hitta.

Ne, nu måste jag fixa frillan. Vi hörs senare! Ha en underbar dag.




Kommentarer
Postat av: Ingela

sv: Tycker defintivt det låter som att hon påverkas av sina spänningar. Bra att du låter en massör kolla genom henne! Har hon låsningar i rygg, kors och hals så är det inte så konstigt att hennes gång påverkas. Vår ponny har också låsningar i halsen som hon haft länge, och hon måste masseras varje dag av syrran. Bara ca två minuter, men det är väldigt effektivt! Hon spänner sig i ryggen hela vägen bak till svansen, gammalt från en för liten sadel (vilken vettig hästmänniska har samma sadel från inridning vid tre till vuxen ålder?). Sen får man ju inte glömma att musklernas minne kommer göra att de tror det gör ont och stelna till igen - förmodligen en förklaring till varför hon blev halt igen ett tag efter att du hade ET på besök. Därför är det viktigt att du och massören kommer överens om ett schema där ni prickar in besök med ett intervall som är bra för just din häst så att ni kan motverka att musklerna går tillbaka i sitt spända läge.



Håller tummarna för er och hoppas att det blir bättre!

2011-12-07 @ 12:45:08
Postat av: Ingela

sv: Inga problem ;)

2011-12-07 @ 21:45:44
URL: http://semperfidelisesto.blogg.se/
Postat av: Camilla Persson-Tävla om ett presentkort värt 300kr på My One!

Sv: Kan lägga upp filmen men jag varnar er, kvaliten är URUSEL!

2011-12-08 @ 21:55:09
URL: http://camillahastskotare.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0